Sunday, February 15, 2009

Vill du gifta dig med mig?

Helgen inleddes med att jag och Chris hjälpte till lite i bakgrunden då vår kompis Lukas (endast 19 vårar) friade till sin flickvän. De började sitt alla hjärtansdag-firande (som de firade en dag för tidigt då det var fullbokat på restaurangerna på lördagen) på en restaurang. Där fick hans flickvän en sån där specialgjord bear-factory nallebjörn för att vilseleda henne från att tro att han inte skulle fria. Efter maten promenerade de till Millenium Park där jag och Chris hade förberett picknickfiltar och efterrätt på ett jättemysigt ställe med utsikt över bönan och alla skyskrapor. Jag och Chris kollade på folk som ramlade på isrinken medan de picknickade. Sedan, under picknicken, så ställde han den mest nervösa frågan i hela hans liv: "Vill du gifta dig med mig?". Hon sa ja såklart.

Personligen tycker jag hela historien är helt crazy. Han är bara 19 år och är redan förlovad med sin flickvän!!! Men folk här borta är mycket mer konservativa och religiösa. Det är inte ovanligt att ungdomarna här borta går till kyrkan varje söndag och är engagerade i kyrkokören.

Resten av helgen har spenderats med att plugga (Midterm i Advanced Analytical Chemistry imorn), kolla på film samt spela frisbee golf.

Just ja, vaknade i morse av att någon sprayat hela vår korridor med raklödder. HELA VÅR KORRIDOR. Alla dörrar var helt täckta och det luktar apa. Misstankarna faller tydligen på folket från våningen under oss. Scott hittade 6 burkar raklödder utspridda i trappuppgången samt i deras papperskorg. Stackars städtanten som stod hela morgonen och försökte tvätta bort det värsta.

4 comments:

Anonymous said...

Visst kanske det är lite tidigt. Men så gulligt. =)
När eller OM någon ska fria till mig så vill jag också att det ska vara sådär genomtänkt.
Men sen så är ju jag en USA lover också så det kanske inte är så konstigt att man vill ha allt storslaget då ;-)
Puss på dig, brother dear!

Henrik said...

Absolut! Ja, det var väldigt genomtänkt och jag tror hon blev jätteglad!

Ida said...

Hehe, gillar att du säger; "Just ja..." om raklödret. Verkar som en ganska big deal när man vaknar med sån dekoration! Sött med frieriet, men som du sa ganska unga... Hoppas du har det bra där borta i alla fall!

Henrik said...

Jag missade det värsta dock för städtanten hade redan varit framme när jag gick upp (vaknade av att hon rengjorde min dörr).
Det värsta är att om inte de som gjorde det blir avslöjade så måste vi betala för skadorna.