Friday, May 8, 2009

Alla vägar bär till Indianapolis

Förra helgen var det dags för en liten roadtrip! Jag och Chris packade våra väskor och styrde mot Indianapolis! Efter en drygt 3-4 timmar lång bilfärd fylld med buffalo wings-pringles, beef jerky och allsång var vi framme i Indianas huvudstad där vi mötte upp en av Chris kompisar samt två av hennes vänner. Vi var aldrig inne i själva staden utan spenderade vår tid en bit utanför, rökandes vattenpipa som vanligt. Det här vattenpipsstället kunde inte mäta sig med det i Chicago dock.

Den obligatoriska varningstexten på sidospeglarna

Efter vattenpipsrökningen var det dags att sätta sig i bilen igen för att styra kursen mot Ball State University i Muncie, Indiana, där Chris kompis pluggade. Muncie var en riktigt liten stad med inte jättemycket att göra. Åt en extremt god middag dock! Buffalo wings till förrätt och sen hamburgare med jordnötssmör till huvudrätt! Jag vet att det låter sjukt äckligt men det var faktiskt gott! Stället vi var på var kända för den hamburgaren så jag var tvungen att prova.

Jag, Chris och våra enorma hamburgare med jordnötssmör

Kvällen skulle spenderas drickandes men dessvärre så satte rumskamraten till den vi satt och drack hos dit oss och anmälde oss till de ansvariga i huset som kom och hällde ut all vår alkohol. Snacka om antiklimax... Då drog vi ut en sväng på stan istället för att prova på något kännt korvstånd. 1 timmas kö ute i kylan för att äta en helt vanlig korv med chili och ost. Kan inte säga att jag tyckte att det var värt det.

Jag framför en av Muncies landmärken, Frog Baby

Dagen efter spenderades med att spela frisbeegolf samt att åka hemåt. Tror aldrig jag sett så många majsfält på en dag. Hela Indiana är ett enda stort majsfält! Det var lite mysigt, mycket bondgårdar och öppna fält som omväxling mot storstadsmiljön i Chicago.

Sommaren är här!!

Jag spelar frisbeegolf i min finfina batiktröja Chris kompis gav mig

No comments: