Tuesday, May 19, 2009

New York

Oh. My. God.
Det är svårt att föreställa sig hur enormt stort New York är innan man satt sin fot här. Jag tyckte att Chicago var stort men jämfört med New York är Chicago en småstad. Jag trivs verkligen hur bra som helst här. Jag är helt frälst. Vi har spenderat de här två första dagarna promenerandes runt i alla olika stadsdelar här i NYC som har en hel del att erbjuda, inte minst vad det gäller shopping (jag önskar jag vore miljonär nu). Vi har gått runt och sett Times Square, Central Park, Fifth Avenue, Trump Tower, Empire State, Rockefeller Center, Madison Square Garden, FN-högkvarteret, Brooklyn Bridge, SoHo/NoHo/NoLita, Upper East Side för att nämna några saker. Väderprognosen för veckan säger ~27C i skuggan och solsken varje dag så jag klagar inte! Nu är det sovdags. Imorgon bitti ska vi upp tidigt för att åka upp i Empire State Building innan köerna blivit för långa!

Jag på Brooklyn Bridge!


Mamma och Pappa på Times Square

No comments: