Tuesday, May 12, 2009

Sista veckan

Den senaste veckan har varit riktigt rolig. Förra torsdagen var jag på bio och såg StarTrek på Imax-biografen i Navy Pier. Måste säga att jag tyckte det var en riktig besvikelse även om de flesta älskade den. Efter bion var det dags för lite öl på den underbara klubben Howl at the Moon. Där tre pianister spelar låtar som folk önskar. Lite som ett "Så ska det låta" utan tävlingsdelen och där alla är knasfulla.

Dagen efter var det dags för min första sluttenta. Lite småbakis gick jag dit och skrev den - busenkelt. Tentor i USA är verkligen riktigt enkelt. Hade jag varit så nonchalant i Sverige hade jag varit körd medan jag i USA får ett A i alla fall.
På lördagen var det dags för utgång. Alec fyllde nämligen 21 (Då man för börja dricka i USA) i torsdags. Kvällen inleddes på en irländsk pub där vi käkade lite natchos och drack god öl och lite drinkar (hade nästan glömt bort hur gott Guiness kan vara). Efter puben var det dags för Howl at the moon igen. Vi hade det riktigt roligt och sjöng med som galningar. Det roligaste som hände på kvällen var att jag och Alec fixade en lite "speciell" shot till Jide. Shotten levererades av en lättklädd tjej som klättrade upp i beställarens knä med tuttarna upptryckta i ansiktet för att sedan ge honom shotten med en stor spruta. Det hela är så mycket roligare när man vet att Jide är superkristen och var tok-emot hela grejen och blev helt galen när vi försökte fixa det. Resultatet kan ses nedan.

Blandade bilder från utekvällen

Jide och hans tutt-shot!

Den här veckan har det mest varit plugg. Det har nämligen varit tentavecka. Blev precis klar med min sista av tre tentor. Känns riktigt skönt. Alla tentor har varit jättelätta och det känns som om det har gått riktigt bra för mig här. Till lunch idag var jag, Melissa, Alec och Jide på en riktigt grym frukost/lunch-restaurang och käkade en sjukt smarrig brunch. Jag åt två enorma pannkakor, scrambled eggs och stekt potatis. Det var bara att inta komaläge när allt var uppätet. Sedan var det dags för 6 timmars intensivt pluggande med några Mario Kart 64-pauser innan det var dags för min sista tenta.

Visdomsord från min fortune cookie! (Amerikansk kinamat är sjukt god)

Jides och Alecs massiva frukost. Sjukt gott!

Jag och Melissa på brunchrestaurangen medan vi väntar på Jide

Imorgon är det dags för mig att packa ihop och städa ur mitt rum. Åker nämligen ner till Chris i Indiana på torsdag innan det är dags för mig att dra mig till New York på söndag. Känns sorgligt att flytta härifrån och lämna allt folk här även om jag verkligen saknar Sverige, min älskling och alla vänner där hemma. Kommer nog vara bra att jag har New York emellan så jag får ha lite tid och aklimatisera mig innan det är dags för mig att inta Svedala igen.

New York!!!

Nu är det dags för Epic Burger och fira att jag har SOMMARLOV!!!!!!

No comments: