Monday, January 24, 2011

Den jobbiga vägen till staterna

t tar ett tag att flyga till Los Angeles. Inklusive mellanlandning tog det mig 15 timmar och 10 minuter.
Ändå var det den delen ingen större fara. Maten var okej och stolen var skön. Jag hann både se de tre filmerna The Social Network, The Expendables och Wall Street: Money Never Sleeps (Helt klart sevärda filmer alla tre) och sova runt 2-3 timmar så det gick ingen nöd på mig.


Los Angeles sett från flygplanet.

Det jobbiga kom efter det att jag landat. Det tog 2,5 timmar att ta sig genom säkerhetskontrollen på LAX i Los Angeles. TVÅ OCH EN HALV TIMME! Allt detta med en tjock, ful, efterbliven dansk som envisades med att stå fem centimeter från mitt ansikte och smacka med munnen. Jag höll på att bli galen mot slutet. Ett fatalt ninjaslag i nacken på danskjäveln hade inte varit obefogat.
Väl framme vid hotellet ville de att jag skulle betala hela hotellsumman på direkten, något jag inte hade tillräckligt med pengar på kortet för. Det slutade med att jag checkade in för en natt, satte mig på hotellrummet och ringde till Robert på Invest Sweden som skulle betala rummet. Det hela slutade med att vi gick ut och tog varsin Margarita och åt middag.
Efter det var vi båda helt förstörda så vi drog oss hem mot hotellet (han kom och bailade ut min hotellräkning först).

Så här pigg var jag när jag kom tillbaka till hotellet, 23.30 LA-tid, efter att ha varit vaken i nästan 29 timmar.

No comments: