Monday, January 24, 2011

Pasadena

Anledningen till att jag är i Los Angeles är konferensen Advanced Automotive Battery Conference (AABC) som hålls i Pasadena. Pasadena är en stad i Los Angeles-området där bl.a. VM-finalen i fotboll -94 hölls och där California Institute of Technology (CalTech) ligger. Det är också här jag bor under konferensen. Trots allt Verena (som gjorde sitt exjobb på CalTech) sagt så tycker jag ändå att det är en hyffsat mysig stad. Jag bor nära tunnelbanan och restaurang- och bargatorna också så jag kan inte klaga!
Konferensen hade en lugn start i morse med en tutorial där grunderna och principerna för batterier och batteripack gicks igenom. Imorgon drar kalaset igång på riktigt.

Utsikten från mitt hotellrum på hotell Courtyard by Marriott Old Pasadena.

Memorial park som ligger precis bakom mitt hotell.

Pasadena City Hall

Memorial Park igen.

Jag avslutar med en video igen. Little Old Lady from Pasadena med Jan & Dean:

No comments: