Monday, January 26, 2009

Kursval och träning

Idag har jag gjort mitt slutgiltiga kursval. Jag har redan gått en vecka med kurser men inte förr än idag har jag gjort mitt slutgiltiga beslut vilka kurser jag ska läsa, eller mer korrekt, vilka jag inte ska läsa. Jag har nämligen skrivit upp mig på fler kurser än vad jag planerade att läsa.
Valet blev till slut dessa kurser:
  • Advanced Analytical Chemistry
  • Electrochemical Engineering
  • Energy, Environment and Economics
  • Colloids and Colloid Analysis
  • Seminar in Chemical Engineering
Jag är mycket nöjd över hur kurserna har utvecklats och hoppas på en bra (och inte allt för ansträngande) termin!

Jag har dessutom hunnit kolla in träningshallen här på IIT som är gratis för studenter. Den är inte världens fräschaste och luften kunde varit bättre men den funkar ändå! De har rätt mycket fria vikter och maskiner, simhall och vanlig gymnastikhall. Jag ska försöka gymma tre-fyra gånger i veckan och simma så ofta jag hinner/orkar.

Som avslutning tänkte jag bjuda på VM i att inte klia sig på snoppen från 80-talet:

2 comments:

Ida said...

Ha, snygg header! :) Slit inte ut dig för mkt på plugg utan på att ha kul!

Ps. Ändra kommentarinställningarna, så folk utan google-konton kan kommentera ;)

Henrik said...

Självklart! Jag ska försöka få ut så mycket som möjligt av min termin här!
(kommentarsinställningarna är ändrade nu)