Saturday, January 31, 2009

First night out

Första "utekvällen" i Chicago avklarades ikväll! Jag och våran RA (Resident Advisor = Våningsansvariga) Jide var på en pub/bryggeri som heter Rock Bottom ikväll. Det enda jag kan säga är att det var grymt! Man såg jäskärlen genom baren (!!!) och ölen smakade sjukt gott. Det hade en riktigt autentisk feeling över sig och de var verkligen tokiga i öl, dessutom var det bra stämning och musik också.
Det godaste udda ölet jag drack var ett som var lagrat på bourbonfat. Det hade en tydlig ton av bourbon (amerikansk whiskey), riktigt riktigt gott! Jide åt Nachos (Det var sjukt mycket, typ 2-3 portioner) och jag åt Buffalo wings (I love it...).


Den största skillnaden mot sverige är att barer här är mycket mer restauranger än vad de är i Sverige. Visst att alla barer måste servera mat men i Sverige går man till en pub för att dricka, i USA går folk till en pub för att äta (och dricka). De allra flesta satt och åter hela tiden. Innan vi stack hem drack vi var sin shot! Riktigt lyckad kväll!

2 comments:

Unknown said...

fan va gott det låter!

Henrik said...

Jag kan lova dig att det var det också!