Monday, April 20, 2009

Champaign, Illinois

Helgen spenderades i Champaign, Illinois, två timmar söder om Chicago. Champaign var en mysig liten småstad som till största delen bestod av villor och ett stort campus (University of Illinois). Själva campus var verkligen fint! Kan tänka mig att Nadia och Kattis trivdes där. Rob visade runt mig runtom campus och förklarade vad alla byggnader var. Själva Champaign-vistelsen inleddes dock med min nya favoritmat Buffalo Wings på restaurangen Buffalo Wild Wings och en sjukt god glass som hette Conrete Mixer (som var typ som en McFlurry fast 1000x godare) på Culver's. Min glass bestod av vaniljglass med varm fudge och brownie-bitar blandat tillsammans. Sjukt gott kan jag lova!

Jag utanför Rob's hus

Wings! Sjukt sexig bild.

University of Illinois, Champaign

På kvällen åkte vi till Robs high school för att kolla på musikalen Les Misérables där hans flickvän hade en av huvudrollerna. Imponerande bra faktiskt! Efter det drog vi till musikalens efterfest som var lite lam, jag satt mest och pratade med hans flickväns pappa hela kvällen då snittåldern var 16 år. Efter det blev det lite hookah också, så sjukt härligt avslappnande! Dagen efter åkte vi runt lite mer i Champaign. Hittade den perfekta födelsedagspresenten till Chris på en affär i ett köpcentrum: en Sublime-plånbok (Han älskar Sublime).

Hookah!

Innan bussen avgick hade vi tid för lite Cold Stone-glass, sjukt synd att det inte finns i Sverige! Det är glass som läggs på en kall sten och som man sedan blandar in en massa annat gott i. I mitt fall åt jag cheesecakeglass med Oreo cookies, fudge och digestive-kaksmulor. Absurdt gott.

No comments: