Thursday, April 16, 2009

Lill-familjen Lundgren gör stan osäker

Veckan efter Viktors besök var det dags för ännu en påhälsning. Den här gången var det mina systrar och systersöner som stod på kalendern. Jag kan lova att det var en mycket trött skara jag mötte upp på flygplatsen. Barnen somnade direkt på tunnelbanan och var omöjliga att väcka sen. 10 timmars flygresa är inte att leka med. Första dagen var de för trötta för att riktigt göra något så vi tog bara en promenad till den väldigt amerikanska dinern Benigan's, där även jag, mamma och pappa åt vår första middag. Riktigt smarrigt med überamerikanska ribs och hamburgare. Barnen käkade Mac-N-Cheese.

Jag och mina systersöner på tunnelbanan!

Dag 2 blev det lite mer rundvandring. De började på Shedd Aquarium men då stannade jag hemma då jag redan varit där nyligen. Sen gick vi runt lite i Grant Park. Kollade på fontänen från Våra värsta år, Buckingham Fountain och sen gick vi till Millenium Park för att kolla på Cloud Gate, Bönan.

Buckingham fountain

Jag och barnen vid Cloud Gate

Lagom till vi var klara där började det hagla isklumpar stora som ärtor. Jävlar vad ont det gjorde att få dem på sig! Fick springa ner längs Magnificent Mile och gå in i så många affärer som möjligt för att värma upp sig tills vi kom till slutdestinationen, The Disney Store. Barnen (och även mina systrar) verkligen älskade butiken och vi stannade säkert där inne i en halvtimme. Kvällen spenderades på T.G.I. Friday's. Barnen åt dock inget, de sov hela middagen.

En sovande Fredrik på T.G.I. Friday's

På måndagen var det Navy Pier som stod på schemat. Det blåste storm ute så det gällde att hålla i hatten! Väl inne i Navy Pier gick vi runt och kollade in de små butiker där inne, fikade på Ben & Jerry's-cafét (Så sjukt gott!) och muséet med färgat glas. Eftermiddagen spenderades med plugg då jag hade midterm i Colloids & Colloid Analysis på tisdagen.

Barnen fick åka tåg på Navy Pier!

På tisdagen var det shopping som gällde! Vi tog en tripp runt Magnificent Mile och kollade in vad Chicago hade att erbjuda i shoppingväg. Shoppingturens höjdpunkt var utan tvekan Sebastian och Fredriks dans inne på Forever 21. Var har sebastian lärt sig att smiska sig själv på rumpan när han dansar! Ni kan se dansen i filmen nedan!



Efter shoppingturen åkte vi till en lekplats vid Museum Campus så barnen fick leka av sig lite. Shit vad de älskade den lekplatsen! Jag tog chansen och klättrade lite jag med... Vädret kunde man inte klaga på heller. Solen sken och inte ett moln på himlen. Riktigt skön eftermiddag! På kvällen var det inga andra aktiviteter förutom min midterm som för övrigt gick väldigt bra.

Sebbe klättrar med Sears Tower i bakgrunden

På onsdagen tog jag dem på en rundtur på min skola och visade dem hur jag bor och så. Jag bjöd dem på PB&J (Jordnötssmör- och syltmacka) och så lekte vi i lekplatsen på campus. Ännu en toppendag och jag satt och solade i bara t-shirt! Till lunch blev det bagels på Einstein's bagels på campus. Smarrigt värre! På eftermiddagen var det dags för skola för mig och på kvällen åkte jag hem till mina systrar för lite skönt häng och tv-tittande.

Ett litet kollage från en grym dag på IIT!

Torsdagen inleddes med ett zoo-besök på Lincoln Park Zoo. Väldigt trevligt och gratis! Vi kollade in apor, giraffer, björnar, pingviner, gamar, lejon, tigrar, leoparder och massa mer... Det är inte alls fy skam det där zoot trots att det är gratis! Vi hängde lite på bondgårdsdelen också. Barnen älskade det. Man fick klättra upp i traktorer och pyssla lite mer själv där än på resten av zoot. På kvällen käkade vi världens godaste pizza, Deep DishGiordano's! Kommer verkligen sakna det när jag kommer hem!

Lincoln Park Zoo

Giordano's Famous Stuffed Pizza

På fredagen hade jag lektioner och labbar jag var tvungen att gå på hela dagen så jag hade inte så mycket tid att träffa mina systrar. Jag mötte upp dem lagom till middagen för att käka världens godaste hamburgare (helt allvarligt) på Epic Burger. Den restaurangen har verkligen frälst mina systrar! Det är någonting med de där hamburgarna som gör dem helt galet goda. Efter det tog vi en tripp till Garret's popcorn och köpte med oss lite popcorn! Två påsar med ostsmak och en påse med kolasmak. Extremt goda popcorn det där men en väldigt udda idé! Vid midnatt var det dags för mig att dra mig. Skulle nämligen ta nattbussen till Minneapolis för att hälsa på Viktor!

Epic burger!

No comments: