Thursday, April 23, 2009

Taqueria!

I måndags kväll lite sådär halvspontat, eller rättare sagt väldigt spontant drog vi till den mexikanska delen av Chicago, Little Village (Då Chris bara sa åt mig att hänga med för vi skulle käka tacos så hade jag på mig mina tofflor). Stället vi var på känndes lite som ur en annan värld, servitriserna kunde inte ens engelska utan det var spanska som gällde! Som tur var hade vi med oss vår mexikanske vän Yvanna från Texas. Själva tacosen var riktigt smarriga men inte alls som man är vana vid. De var pyttesmå och knappt någon fyllning i (man beställde in ett helt gäng). Guacamolen var helt absurdt god. Just den här mångfalden att det finns en stadsdel för varje nationalitet är en av de saker jag älskar mest med Chicago.

2 comments:

mexicofararen said...

sånt har du ju ätit förr så det var knappast ngt nytt...

Henrik said...

True, men det var ju ett tag sedan... Det var lite annorlunda än i Mexico också, antar att det här e mer "fattiga"-tacos som normala folk käkar.