Tuesday, March 3, 2009

Aktuellt

Det blev ingen jazzklubb med Åsa i torsdags. Istället åt vi på samma ställe som jag och Jide gjorde för ett par veckor sedan, Rockbottom. Ölstället. Fan vad gott det var! Vi delade på en nachotallrik och friterade räkor, drack massa god öl (Vi fick gratis samplers!!) samt en ENORM morotskaka! Den var säkert 15-20 cm hög! Helt sjukt. Och fan vad mätta vi var när vi gick därifrån. Mådde nästan illa.

På fredagen blev det tapas på 1492, också helt suveränt. Jättemysig restaurang och riktigt fräscha tapas. Efter det blev det drinkar i Hancock Center på 96e våningen. Sjukt häftigt! Sverige släng dig i väggen säger jag bara! Utsikten går inte ens att beskriva. Fick ett bord precis vid fönstret och kunde se ut över hela Lake Shore Drive som går längs Lake Michigan och kolla ut över alla miljontals ljus som breder ut sig över den enorma staden.

Jag och Åsa på Michigan Avenue
Jag uppe i Hancock Center Signature Lounge

På lördagen var det dags att åka hem för Åsa. Åt amerikanska pannkakor till frukost/lunch efter vi lämnat av mina saker på mitt rum och åkte sen till flygplatsen. Det var riktigt tungt att säga hej då men det känndes ändå bättre nu än tidigare när jag vet vad som väntar mig och att jag har alla mina kompisar här. Kvällen spenderades på en hemmafest i en kompis kompis villa här i Chicago. Det enda jag kan säga är fan vad folk röker på! Dimman låg tjock inne i huset och den där speciella, söta marijuanalukten var överallt (Oroa er inte, jag rökte inte). Det var en trevlig fest dock. Fullt med folk! När vi kom var det typ 60+ personer där inne. Naturligtvis fanns det även en Beer Keg som i alla amerikanska filmer.


Nu är det dags för mig att komma ikapp i skolan, skippade massa lektioner när Åsa var här!!!

2 comments:

Ida said...

Haha, ja röker gör de här me! ;) Sjukt, hur fort man vande sig egentligen. Från lilla inskränka Sverige till Europas mest drogliberala land, helt plötsligt är synen av en joint inte värre än en vanlig cigg. Är inte ovanligt att den söta lukten slår emot när man öppnar dörren ut till korridoren bara...

Henrik said...

Hehe, ja riktigt så vanligt är det inte här. Det är riktigt stränga regler på skolan och vakter patrullerar hela tiden! Mina kompisar (som inte är 21) får inte ens vara inne i mitt rum om jag dricker öl.