Wednesday, March 4, 2009

Årets lista

1. stänger du av mobilen när du sover? Nej, men ibland hade det varit en bra idé.
2. vem såg dig senast naken? Förutom folk på gymmet - älsklingen.
3. hur såg du ut på högstadiet? Som en liten plutt innan jag började växa.
4. hur kommer du se ut om tjugo år? Tom Cruise :D
5. hur var du på dagis? King of the hill
6. hur är du att ha som arbetskamrat? Tror jag är ganska bra. Lätt att umgås med och inte rädd för att jobba!
7. har du celluliter? Som tur var inte. Hade varit läskigt annars.
8. biter du på naglarna? Nej, äckligt värre!
9. har du något handikapp? Andningssvårigheter pga fucked up näsa!
10. är du rädd för att få hängbröst? Vore sjukt läskigt faktiskt. Illa nog om man får bitch tits så hängbröst på det vore ju en mardröm!
11. tror du att gud är en man eller en kvinna? Får svara diplomatiskt att Gud är könlös. Tror inte på Gud.
12. svär du? Jodå, det gör jag men inte i närheten av alla amerikaner eller asiatiska utbytesstudenter här borta!
13. är du trevlig mot jehovas vittnen? Jag tror jag är ganska trevlig. Kanske avvisar dem om de är för långdragna dock.
14. hur homo är du på en skala 1-10? Kött för fan! Eh, jag menar ett.
15. tror du på utomjordingar? Vore lite väl högmodigt att tro att vi är de enda intelligenta organismerna i hela universum.
16. om du var tvungen att välja en maträtt som du måste äta varje dag livet ut, vad väljer du? Tacos! Går att variera i det oändliga! Yummie.
17. vilken mat är den största missen att bjuda dig på? Sill.
18. har du blivit arresterad? Nej. Har inte haft någon kontakt med polisen på det sättet.
19. ljuger du? Självklart. Den som säger nej ljuger.
20. har du kysst en polis? Nej, har ingen direkt önskan att göra det heller.
21. är du rädd för securitasvakter? Varför skulle jag vara det?
22. har du någonting att dölja? Massvis med saker... Vore väl tråkigt om alla visste allt om en.
23. vad har du på din nyckelknippa? Så lite som möjligt. Just nu: Dörrnyckel och postboxnyckel.
24. är du/har du varit gift? Nepp.
25. skulle du gå upp klockan tre på natten för att hämta flickvännen från krogen? Självklart! Jag är snäll oftast.
26. kan du laga cyklar? Jadå, om jag försökte.
27. kan du fixa med bilar? Så långt skulle jag inte gå. Kan inte mycket om bilar.
28. brukar du köra om? Japp!
29. kan du baka bröd? Det kan jag alldeles utmärkt!
30. vet du hur man frostar av en frys? Det är ju inte så svårt.
31. vilken tv-serie skulle du helst leva i? Seinfeld utan tvekan! Skulle vika mig av skratt hela livet.

4 comments:

Svante Hedström said...

Tjena! David tipsade mig om bloggen, så jag kollar runt lite :-)

Apropå föregående inlägg kan jag meddela att det röks på ganska friskt här också, hehe.

Kul att läsa lite om vad du gör, livet som student i USA verkar ganska likt det spanska Erasmuslivet. Och hur bra man än har det så saknar man förstås vissa saker från Sverige. Min mor fick i uppdrag att ta med en tub Kalles när hon och min bror hälsade på mig för någon månad sedan :-) Djungelvrål skulle sitta riktigt fint nu...

Henrik said...

Trevligt! Okej, nice. Fast det känns som folk som pluggar i Europa umgås med rätt många som också är utbytesstudenter? Jag vet att för Philip och Andreas arrangeras det friskt erasmusfester och liknande saker för utbytesstudenter. Något sådant finns inte här. Jag umgås i princip bara med amerikaner.
Lustigt att det röks på så friskt överallt utom i Sverige! Har en kompis som är i Holland och pluggar och där är det helt normalt.

Svante Hedström said...

Jao, det stämmer att vi mest umgås med andra Erasmusstudenter här. Det är som en enda stor (enorm) familj, haha. Alla känner alla i max 2 led typ, så vid varje fest träffar man alltid vänners vänner som blir ens egna vänner.

Mycket fester blir det... Tar det lite lugnare denna termin dock än förra.

Henrik said...

Ok, som jag misstänkte!
Här e det inte så mycket fester men det finns en himla massa annat att göra. Ingen får ju dricka här :P (Alla e typ 18-19 och gränsen e 21)