Sunday, March 15, 2009

San Francisco!

Spring break är äntligen här och jag inleder firandet med att åka San Francisco. California here i come! Riktigt, riktigt mysig stad med backar överallt. Jag bor på ett hotell i området Fisherman's Wharf. Gårdagen spenderades spatserandes runt i närheten, middag på California-unika hamburgerkedjan In-N-Out för att avslutas på en pub. Burgarna var riktigt grymma. Det bästa var att allt var så fräscht! Man såg hur de pommes frittade färska potatisar bakom disken.

Golden Gate Bridge

Alcatraz


Lombard Street

Puben var också helt fantastisk. 68 (!) öl på tapp! Träffade rätt sköna människor där och spelade lite tärningsspel med en inbiten San Francisco-hippie. Självklart fick man samplers på olika öl då och då. Hann nog prova 10+ ölsorter innan jag bar mig hemåt!


Idag har jag varit på sightseeingtur runtom staden. Riktigt mäktigt! Det coolaste var nog uppe på Twin Peaks där man hade en grym utsikt över hela staden och man kunde till och med skymta San Jose i horisonten. Väl framme vid Golden Gate-bron låg dimman tjock och man såg inte så mycket. Men det kommer jag återvända på tisdag då jag ska ut på cykeltur! Imorgon blir det Alcatraz. Ska bli riktigt spännande att åka ut till The Rock.

2 comments:

Unknown said...

Oh! San Fran! Du måste besöka världens mest kultförklarade bokaffär!

http://www.citylights.com/info/?fa=map

Beatpoesins hem, har velat gå dit aslänge!

Förresten, du måste återskapa dina favoritscener från The Rock och ta bilder. Hitta bara någon stilig äldre man som kan vara sean connery.

Henrik said...

Yeah, jag var där idag. Sjukt cool bokaffär faktiskt. De hade massa dikter på gatan utanför också! Fotade min favvo ;)
"När man är med sina bästa vänner finns det aldrig tillräckligt med vin"
Alcatraz var slutsålt idag så jag fixade biljetter till imorn istället! Då e det jag (Nicolas Cage) och Sean Connery mot världen!