Sunday, March 22, 2009

San Francisco - Part II

Sista dagen i San Francisco skulle som sagt spenderas på cykel var planen. Väl framme vid cykeluthyrningen började vädret bli sådär igen och de ansåg mig inte kreditvärdig nog att hyra en cykel (hade inte de $300 som krävdes i pant). Eftermiddagen spenderades på en båt istället. Tog en liten kryssningsbåt på en tur runt kusten och Golden Gate. Jättebra ljudpresentation också! Förklarade massa historia och tipsade om ställen som borde besökas. Väl framme vid Golden Gate låg dimman tjock dock och man såg knappt toppen på bron! Tillbaka på fastlandet igen prövade jag en riktig San Francisco specialité: Clam Chowder. Supergott! Det var potatis/skaldjurssoppa serverat i ett stort surdegsbröd. Det ska jag käka när jag kommer hem till Sverige!

Golden Gate Bridge

Clam Chowder

Kvällen spenderades packandes och dessutom besökte jag chokladfabriken Ghirardelli Square. Fick prova lite smakprover och det var riktigt gott! Åt en bit mörk choklad/jordnötssmör som mördade mig dock. Blev mätt direkt.


På vägen till flygplatsen dagen efter besökte jag även kyrkan där Marilyn Monroe och Joe DiMaggio gifte sig. Väldigt stor och fin! Hann suga in den sista California-solen också och njuta av lite mer palmer. I love California!

No comments: