Tuesday, March 3, 2009

Saltlakrits

Saltlakrits. Visst är det gott? Kan inte tänka mig en godispåse utan lite saltlakrits! Favoriten är helt klart djungelvrål. På grund av detta och den totala avsaknaden av saltlakrits i USA så beställde jag en påse djungelvrål och en påse salt och blandat från min kära flickvän när hon kom och hälsade på.
Som underhållning har jag bjudit detta underbara godis till mina vänner här borta. Deras reaktioner är ovärderliga. Ansiktena förvrids till ett russin av den fräna smaken och de flesta spottar ut det innan de ätit upp det. De är helt chockade över att svenskar äter saltlakrits som godis! Asiaterna trodde att det var skämtgodis och trodde knappt sina öron när jag sa att det var äkta svenskt godis.
Det positiva med det hela är att det blir mer för mig!

No comments: