Saturday, March 14, 2009

Recent movies

Watchmen
Håller på och läser serieboken som filmen är baserad på och jag kan bara säga en sak. Jag är imponerad! Samma regissör som gjort två av mina favoritfilmer, 300 och Sin City, gör det igen. Riktigt bra actionfilm och helt klart en av de bästa seriebaserade filmerna någonsin gjorts! Ingen The Dark Knight men jävligt bra! Det enda knasiga är sexscenen (ackompanjerad av Halleluja av Leonard Cohen) som är riktigt jobbig... och ja, awkward!

Slumdog Millionaire
Denna film vann storslam på Oscarsgalan så den måste man ju se bara därför! Det största intrycket är hur chockad man blir över hur ett land kan fungera som Indien gör och hur tur man hade som inte blev rånad av någon unge i Goa! Haha. Vissa grejer tycker jag hände lite utan förklaring och skulle hellre läsa boken men en väldigt bra film som helt klart bör ses!

1 comment:

Ida said...

Haha, sexscenen va ju bara konstig. Höll på dö av skrat när hon kom åt knappen som fick skeppet att spruta eld! :P

Slumdog Millionaire tyckte jag va skitbra. Soundtracket är underbart också.