Sunday, March 22, 2009

Chesterton, Indiana - Frisbeegolf, Buffalo Wings och Party!

Hann knappt komma hem till Chicago innan jag åkte igen. Eftersom det inte var några kvar på IIT kändes det lika bra att åka bort så fort som möjligt. Hade nämligen blivit inbjuden att hälsa på Chris i Indiana. Tog ett tåg vid lunchtid på torsdagen och Chris hämtade upp mig i Chesterton, Indiana. Åt på en grym liten diner som bryggde sin egen root beer. Grymt gott. Innan det var kväll hann vi ta en runda på frisbeegolfbanan i närheten av deras hus. Kvällen spenderades på Quaker State & Lube. Här åts det buffalo wings i massor (i buckets!). Godaste kycklingvingarna jag haft i hela mitt liv. Helt enorma och vi hade 8 olika smaker vi delade på allihopa. Verkligen en upplevelse. I taket på restauranger hängde det Corvetter från olika tidsåldrar.

Jim i en väldigt snygg kastpose

På fredagen var det frisbeegolf och party som gällde. Åkte till en bana en dryg timmes bilfärd bort vid ett ställe som hette Crown Point. Helt enorm bana. 4 olika 18-hålsbanor i en helt enorm park! Festen på kvällen var riktigt lyckad. Det var inte så mycket folk men alla var supersköna. Det enda tråkiga var att en kille drack lite väl mycket och hade sönder deras antika blender anno 1975.

Justin, Chris och jag

På lördagen var det bakisfrisbeegolf som gällde. Vaknade rätt sent och drog direkt ut till banan efter brunchen. Lyckades kasta min axel ur led när jag tog i som mest på det sista hålet. Läskigt det där. På kvällen var vi och såg Watchmen igen, riktigt bra film det där. Fast vissa ändringar från boken är lite konstiga. Vi var ett riktigt stort gäng som åkte dit och såg filmen som började 23.30. Mycket sena biografer här i staterna!

Throwing disc!

Chris

No comments: